Opracowania lektur dla najmłodszych

Share on Google+0Share on Facebook33Tweet about this on TwitterPin on Pinterest1Share on LinkedIn0Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0

004175Uczniowie szkoły podstawowej mają do przeczytania całkiem sporo lektur szkolnych. Warto, by po przeczytaniu każdej z nich mieli możliwość zapoznania się z informacjami dodatkowymi, dotyczącymi danej lektury i jej autora. Dlatego też warto zakupić swoim pociechom opracowania lektur szkolnych.

Dostępne na rynku opracowania dla uczniów szkół podstawowych zawierają kompletne omówienia książek i wierszy interpretowanych w klasach I-VI. Niektóre opracowania dotyczą wyłącznie lektur omawianych w danej klasie. Wybór jest duży – warto więc wybrać takie opracowanie, które będzie napisane rzetelnie, a także w formie przystępnej dla ucznia. Przed kupnem książki najlepiej przejrzeć ofertę opracowań w księgarni lub na stronie internetowej. Można wybrać stronę www jednego wydawnictwa lub taką, gdzie dostępne są opracowania różnych wydawnictw. Tam, gdzie jest do wyboru wiele opracowań różnych wydawnictw, można porównać zawartość poszczególnych pozycji oraz ich ceny.

Interesującym opracowaniem, dostępnym na stronie internetowej, są Opracowania lektur i wierszy. Książka zawiera wyczerpujące omówienia lektur oraz zwięzłe i przystępne opracowania wierszy omawianych w klasach I-VI. Ujęto w niej lektury obowiązkowe i uzupełniające. Przy każdej z nich umieszczono biografię twórcy, charakterystykę bohaterów, zwięzłą problematykę oraz szczegółowe streszczenia z podziałem na tomy i rozdziały – w przypadku powieści lub akty i sceny – w przypadku dramatów. Jeśli chodzi o wiersze, to w książce zawarto ich analizę oraz omówienie ich budowy.

lektury 1Na tej samej stronie internetowej można znaleźć opracowania lektur dla poszczególnych najmłodszych klas szkoły podstawowej. Jednym z nich jest książka wydawnictwa Siedmioróg Lektury w klasie I. Autorzy zadbali o zgodność publikacji z nową podstawą programową, która weszła w życie w 2009 r.

Opracowania pozwalają lepiej zrozumieć uczniom daną lekturę i usystematyzować jej treść. Są napisane w sposób przejrzysty dla czytelnika, a niektóre z nich są opatrzone ciekawymi ilustracjami.